Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

GEMBIRA Anak Senang Ketawa ? Ulasan Doktor Ni Buat Ramai Ibu Bapa TERDUDUK

| August 28, 2018 | 0 Comments

GEMBIRA Anak Senang Ketawa ? Ulasan Doktor Ni Buat Ramai Ibu Bapa TERDUDUK | Ramai ibu bapa gembira bila anak senang je ketawa, buat lawak sket ketawa. Terkekek2 lagi kan. Tapi bila baca je ulasan FB Dr Taufiq Razif ni buat ramai terkedu. Jom baca dan kongsikan. Semoga bermanfaat.

TANDA EQ RENDAH

Bahaya Kalau Bagi Anak Terlampau Gembira. Antara tanda-tanda anak kita mempunyai Emotional Intelligence ( EQ ) yang lemah ni salah satunya adalah kalau dah gembira tu melampau lampau gembiranya dan kalau dah sedih tu melampau lampau sedihnya!

Tu yang orang tua dulu-dulu tak suka sangat kalau anaknya terlampau kuat ketawa. Bukan tak boleh ketawa dan gembira tapi kena berpada-pada. Gembira macam mana pun kena ada kawalan emosi dan hati!

TANDA LAIN EQ RENDAH

Antara tanda lain EQ yang rendah ni adalah :

1 – Tak reti nak bersimpati

2 – Nak orang dengar cakap dia je. Dia taknak pun dengar luahan masalah kita

3 – Susah nak bekerja dalam kumpulan

4 – Muka takde ekspresi ( poker face )

5 – Tak boleh nak kontrol diri bila tengah sedih

InsyaAllah anak yang tinggi EQ nya akan jadi anak yang kental hatinya, berjaya dalam organisasi, mempunyai daya pengaruh yang tinggi dan mampu jadi ketua yang disegani.

p/s : Ehem. Ni bukan untuk anak je. Untuk pasangan pun sama. Hehe..

#tolongsebarkan
#tolongajarpasangankita

Sumber : FB Dr Taufiq Razif

Loading...

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: Informasi

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *