Ustaz Ni Tengah Basuh Kereta. Tiba2 Ternampak PERBUATAN Lelaki Audi. Amat MENGEJUTKAN !!!

| August 7, 2016 | 0 Comments

Ustaz Ni Tengah Basuh Kereta. Tiba2 Ternampak PERBUATAN Lelaki Audi. Amat MENGEJUTKAN !!! | Tadi masa nak basuh kereta saya tengok seorang abang bawa kereta audi baru tengah duduk-duduk ada makcik jual kerepek datang. Dia bagi rm50 dan kata takperlah makcik. Saya nak 3 jer..sebenarnya 3 cuma Rm10…makcik tu kata terima kaseh nak. Terima kaseh..Alhamdulillah rezeki makcik..

1

Lepas tu saya duduk di sebelah abang tadi. Saja nak berbual. Dia tegur saya dan kata ini ustaz ebit lew ke? Ya Allah rezeki jumpa di sini. Dia peluk saya. Dalam hati saya. Saya doa “ya Allah dalam berjuta rahmat yang kau beri kepadanya berilah sedikit kepada saya”

Yer saya. Ya Allah tak sangka jumpa disini. Saya cakap padanya tahniah pada abang. Allah sayang abang. Satu sebab sedekah pada makcik tadi dan keduanya kereta audi baru ini..masyaAllah..

Dia terus mencelah dan kata saya sebelum ni susah sangat. Semua yang saya buat semua tak jadi. Saya kerja siang malam dekat 5 tahun. Tapi rasa macam takde apa-apa tapi cuma dapat penat. Hutang pun banyak keliling pinggang. Dengan keluarga jadi jauh. Orang kata dunia tak dapat, keluarga hilang dan akhirat lagilah..

Sehinggalah Allah selamatkan saya. Saya belajar dari ustaz juga. Saya dah mula jaga solat Subuh di Masjid. Saya jaga solat. Saya rajin dengar ceramah agama. Saya dengar ceramah ustaz. Saya ternanti motivasi ustaz. Saya beli semua set buku ustaz.Teruskan berdakwah yer ustaz..

Paling besar kesan Allah bagi bila saya mula belajar baca hadis dalam rumahtangga saya bersama isteri dan anak-anak. Isteri saya mula solat. Mula pakai tudung. Saya semakin sayang dia ustaz. Rasa macam pengantin baru. Bila saya balik masjid rasa tak sabar nak jumpa isteri..kadang-kadang melompat masuk rumah. Tak sempat nak buat yang lain terus rasa nak peluk isteri…rasa rindu isteri.

Saya dah tak buang masa dengan hiburan dan kawan-kawan. Tak kemana-kemana tu semua. Tak sangka rezeki kami mula melimpah ruah. Allah bukakan jalan. Tiada lagi rasa nak marah-marah. Tenteram rasa dalam rumah.

Allah sayang abang. Betul tu abang. Kita kejar akhirat, dunia kejar kita. Jadikan Allah sebagai maksud. Allah tujuan hidup. Allah sebagai cinta kita. Allah kekasih. I insyaAllah ketika senang dan susah hati kita jadi tenteram. Kita tenang bila hargai keluarga kita. Allah sayang kita semua. KREDIT USTAZ Ebit Lew

P.S. 1 – Kereta Alphard Ini Melanggar Seekor Lembu Di Melaka… Akibatnya Bakal MENGEJUTKAN Anda !!!
P.S. 2 – Jangan TERKEJUT Lihat Apa Yang Wanita Ini MAKAN Di Sebuah Restoran Mewah Di ‪‎ICELAND‬ !!!‬‬‬
P.S. 3 – TERKINI… Ustaz Terkenal Tanahair KANTOI Menyumpah Orang Ramai !!!
P.S. 4 – Jangan TERKEJUT Lihat Apa Yang Wanita Ini MAKAN Di Sebuah Restoran Mewah Di ‪‎ICELAND‬ !!!‬‬‬
P.S. 5 – PERNAH TENGOK 5 GAMBAR PROTON JEBAT INI ? MEMANG MENGANCAM !!!

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , , , ,

Category: Agama

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *